FERIEHUSE / Lille Skiveren i Skagen

Jens Otto Krags bolig Lille Skiveren, beliggende i den sydvestlige hjørne af Skagens Kommune, blev i 2000 overtaget af et sameje bestående nogle af Dansk Kunstnerråds medlemsorganisationer. Ifølge Fondens fundats skal boligen bruges til påbegyndelse, gennemførelse eller afslutning af en eller flere kunstneriske arbejdsopgaver. Endvidere kan den bruges som refugium i kortere og længere perioder, samt til kortere seminarer og møder i de deltagende organisationers regi. De enkelte organisationer sørger selv for fordelingen af ophold til deres medlemmer.

Huset er stort og attraktivt, og beliggenheden er unik og tæt ved vandet. Til huset hører 18 tønder land, og der er udsigt til naturen fra alle husets vinduer.

I huset er der seks enkeltsenge, en trekvart seng og to sovesofaer. Ud over de 12 faste sengepladser er der fire gæstesenge til rådighed. Der er to badeværelser (det ene beliggende lige overfor saunaen), et atelier med pejs, et atelier med brændeovn og klaver (dog ustemt), stort spisekøkken, stor stue med pejs og flere terrasser. Der er netadgang og trådløst netværk i huset. Der er ingen vaskemaskine.

Opholdet løber fra fredag til fredag og koster 1.500 kr. pr. uge.

Deadline til ledige uger står i Kapelmesterbladet.

Send ansøgning til sekretæren, sekretaer@kapelmesterforening.dk